reklama

Otec

Som presvedčená o tom, že môj otec je živý anjel. Mám to šťastie aj so svojimi sestrami, že pochádzame z neho a teda sme priamo pri „zdroji“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Mnoho ľudí si takéto veci uvedomí o svojich blízkych až vtedy, keď ich stratia. Ja mám to šťastie a pochopila som to už dávno a tak sa môžem tešiť z jeho prítomnosti a radovať sa z neho a z každej chvíľky strávenej s ním. To isté platí aj o jeho mamine (mojej babke) a jeho sestre Olinke. Keď si to tak vypočítam, on má teraz niečo po päťdesiatke, takže pri troche optimizmu nás čaká ešte spoločných minimálne dvadsať alebo tridsať rokov ( ak dajú nebesia a vykašlú sa na jeho fajčiarsku vášeň, tak aj viac J - nevadí, Nicorette to istí – rozhodla som sa, že mu kúpim tú náplasť a uvidíme, či to pomôže). Takže ak sa dožije takého veku, ako môj dedko, ktorý má teraz 91 a je stále zdravý a čulý, tak sa za 30-40 rokov navzájom aj zunujeme, hihi.   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci tí, ktorí ho poznajú, mi tú moju prvú vetu s radosťou potvrdia. Miluje ho veľmi veľa ľudí, pretože sa celý život rozdáva a žije vlastne pre iných. Nie je ani kňazom, ani žiadnym dobrovoľníkom, čo pracuje s rôznymi ľuďmi na pokraji spoločnosti. Neurobil zatiaľ ani „dieru do sveta“, dokonca svoje najlepšie roky, keď by mohol urobiť závratnú kariéru obetoval nám trom a našej mamine. Svoje sny začína uskutočňovať teraz. Je to obyčajný človek, ktorého stretnete na ulici. Venuje sa každému, kto vstúpi do jeho života, kancelárie, firmy. Je to úplne opačný typ podnikateľa,  nie ten dravý, so „širokými lakťami“, prísny a vypočítavý, ktorý číha na prvú príležitosť, ako niekoho oklamať a zarobiť na ňom. Skôr naopak, človek s veľkým srdcom, do ktorého sa vmestí straaašne veľa ľudí. Dokonca niekedy mám pocit, že to srdce nemá ani hraníc.  Aj konkurencia si ho váži a veľakrát sa stane, že chodia za ním poradiť sa. Naprázdno nikdy neodchádzajú, lebo každé stretnutie s ním človeka obohacuje.  Oproti ostatným má tú výhodu, že neurobí tie mladícke chyby, ktoré prichádzajú v tom veku, má svoje životné skúsenosti, ktoré sa žiadnym štúdiom získať nedajú a múdrosť, ktorá prichádza aj vekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to veľmi sčítaný intelektuál, ktorý zbožňuje knihy a berie ich do rúk ako niečo sväté. Celý život sa niečo učí a obohacuje ho každý človek, ktorého stretne, ešte aj ten, ktorému on pomôže. Nadchne ho všetko nové, aj staré. Váži si mladých ľudí a má ich veľmi rád. Vždy hovorí a prízvukuje svojim zamestnancom, že staršia generácia sa má toho veľa učiť aj od mladých, nielen naopak.  Rád sa necháva nakaziť smiechom, radosťou, zdravým sebavedomím, zdravou dravosťou, energiou a bezstarostnosťou mladých ľudí.  On sám mi veľakrát pripomína chlapca, pretože duchom vôbec nezostarol, i keď toho zažil v živote možno príliš veľa. Veľakrát by to stačilo aj pre storočného starca. Toľko bolesti, utrpenia, ale aj radosti a lásky prežil a  prežíva vo svojom živote. Napriek tomu vždy hovorí, že je najšťastnejší človek na svete, pretože nás má. Má tri dcéry, ktoré ho zbožňujú (na nešťastie našich mužov, pretože nastavil latku veľmi vysoko.... J). Všetky tri vieme, že nikto v živote nás nebude nikdy tak strašne mať rád ako on. A nikdy ani jeden náš manžel toľko pre nás  neurobí ako on. Pripomína mi presne Otca Goriota z románu Honoré de Balzaca, rozdiel je len v tom, že my nie sme také nevďačnice ako tie dcéry v románe ( nooo, naša „krpaňa“ najmladšia to zas vie niekedy patrične využiť, nakoľko je ešte slobodná a bez záväzkov, odkázaná na rodičov, ale my dve staršie ju máme pod kontrolou J).     

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfam, že raz aj Vy budete mať to šťastie, že ho raz stretnete a spoznáte. Váš život bude krajší, pretože budete cítiť, že Vás má niekto rád bez toho, aby vedel akí ste.  Dnes by mal byť takýto druh ľudí „chráneným exemplárom“, pretože ich je veľmi, veľmi málo. Avšak stačí jedno stretnutie s nimi, a človek si ich zapamätá na celý život.

Henrieta Holúbeková

Henrieta Holúbeková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

... jednoducho JA ... Zoznam autorových rubrík:  Spoločnosť a MY v nejDeti - živí anjeliMoje potulky svetomSúkromnéPošli to ďalej ...Dom poznaniaNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu