reklama

Príhovor rodiča na stužkovej slávnosi maturantov.

Milý čitateľ, predkladám Ti môj príhovor rodiča na stužkovej slávnosti môjho syna ako inšpiráciu. Možno sa Ti to zíde, keď Ťa raz Tvoje dieťa požiada, aby si niečo povedal na ich stužkovej slávnosti. Je to dlhšia verzia z dôvodu, aby si každý z toho vybral, čo sa mu práve viac hodí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

"Pekný večer všetkým,

Volám sa Henrieta Holúbeková som matkou Nicolasa .... Keď ma študenti požiadali o tento príhovor, veľmi ma to potešilo no zároveň som sa čudovala, že mi prejavili takú dôveru, pretože ešte nevedia čo sa im vlastne chystám povedať!!!! ..... aaaale srandujem. Je to veľká zodpovednosť a pocta, pretože stužková slávnosť sa väčšinou zažíva raz za život.

Zhodou okolností som sa práve včera rozprávala s mojou kamarátkou Soňou, ktorá bola minulý týždeň na stužkovej slávnosti svojho syna a pýtala som sa jej: „Počuj aký je teraz trend. Ako prebiehal príhovor na vašej stužkovej? My sme ju mali pred 20 rokmi. Nemám potuchy, ako to teraz je. Odpovedala mi asi v tomto duchu: „Toho otecka, ktorý tam rozprával nikto nepočúval. Je úplne jedno, čo tam povieš. Decká teší najviac, že si konečne môžu niečo organizovať sami podľa seba a nikto im do toho nezasahuje. A dospeláci sa k tomu musia prispôsobiť“. A ja jej na to: „ No NIE JE TO JEDNO“. Keď som sa nad tým zamýšľala, čo je v takejto chvíli dôležité povedať, uvedomila som si, že je NAOZAJ jedno, čo poviem. Pretože ak sme doteraz nepovedali svojim deťom, ako ich milujeme, že sme na nich hrdí, že sú to najdrahšie, čo na svete máme, že dávajú nášmu životu zmysel bez toho, aby si to uvedomovali. Keď sme im toto všetko nestihli počas tých rokov povedať ..... potom možno nejaký desaťminútový príhovor na ich stužkovej slávnosti to všetko nenahradí. Napriek tomu si však ja myslím, že práve dnes máme ešte šancu im to povedať. A tak mi nedá nepovedať aspoň zopár slov za tých, ktorí toto všetko nestihli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozerám sa okolo seba a vidím 24 nádherných mladých ľudí, skoro dospelákov - študentov 4.E triedy - plných snov, ideálov a nadšenia do života. My rodičia si práve teraz spomíname na tú čarovnú chvíľu, keď ste sa narodili. Boli ste tak malí, že ste sa nám vmestili do týchto dvoch dlaní. A začali ste rásť a každý deň s vami bol pre nás malým zázrakom. Teraz ste vyrástli a myslíte si, že už všetko viete a naše názory vás nie vždy zaujímajú. Teraz vám poviem niečo, čo už viete a povedal to aj Rocky Balboa svojmu synovi vo filme Rocky:„ Svet nie je len slnko a dúha. Je to miestami dosť zlé a drsné miesto. A aj keď ste neviem ako silní, zrazí vás na kolená a nechá vás tam kľačať až dovtedy, dokiaľ mu to dovolíte. NIKTO nerozdáva tak tvrdé rany ako život. Ale nejde o to, koľko rán inkasuješ, ide o to koľko rán unesieš a napriek tomu sa znovu postavíš. Len tak sa víťazí !Chce to poznať svoju cenu a ísť si húževnato za tým. Ale musíte mať schopnosť znášať rany a nie sťažovať sa, že nie si tam, kde si chcel byť a ukazovať na rodičov, na toho alebo na hentoho...na kohokoľvek, ktorí za to môžu, prečo tam nie si. To robia zbabelci a to VY nie ste! Pamätajte, že ste stokrát lepší“! V tejto súvislosti mi prichádzajú na um aj slová herca Willa Smitha, keď povedal, že : „Veľkosť človeka, to nie je len nejaký dar od Boha pre zopár vyvolených – máme to v sebe všetci!“ Boli sme stvorení, aby sme zažiarili ako tie diamanty. Nie je to len v niekom z nás. Je to v nás všetkých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezáleží na tom, aké ste mali známky v škole. Záleží na tom, ako sa dokážete v živote presadiť a tú svoju veľkosť objaviť a prejaviť. Životopisy mnohých úspešných ľudí to potvrdzujú. Viď napr.nedávno zosnulého Steva Jobsa. Nedokončil VŠ,ale napriek tomu zmenil svet. Je dôležité obklopiť sa múdrymi a šikovnými ľuďmi a vedieť odpozorovať od nich to, čo nám do života dokážu dať. Tak ako aj vaši profesori a profesorky. Touto cestou si dovolím poďakovať Vám, milé profesorky a profesori,pretože ste urobili kus práce a taktiež ste posunuli naše deti veľmi významne smerom vpred. Ďakujeme za všetok čas, ktorý ste venovali úprimnej snahe niečo do tých našich detí vštepiť. Verte, že mnohí z vás, im ostanete v pamäti doživotne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo dodať na záver? Naše drahé deti. Tí najdôležitejší, ktorých sa tento večer týka.Ja vám v tejto chvíli prajem za nás všetkých, aby ste úspešne zmaturovali, aby ste tú prvú najväčšiu skúšku života mali už za sebou. Nezabúdajte, že domov sa vždy môžete vrátiť, bez ohľadu na to, či prídete ako víťazi - so vztýčenou hlavou, alebo ako porazení , keď vás život prefacká. My vám budeme držať z úzadia palce, sledovať vaše kroky a podporovať vás ako len budeme vedieť. Ale všetko je vo VAŠICH rukách. Tak na zdravie!"

Henrieta Holúbeková

Henrieta Holúbeková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  1x

... jednoducho JA ... Zoznam autorových rubrík:  Spoločnosť a MY v nejDeti - živí anjeliMoje potulky svetomSúkromnéPošli to ďalej ...Dom poznaniaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu